Chcesz organizować własne webinaria?

Chcesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców?

Zależy Ci na prostych
i skutecznych
rozwiązaniach?

Webinarium – co to jest?

Webinarium (lub webinar) to internetowe seminarium. Jest to spotkanie transmitowane na żywo, przez Internet, realizowane w interaktywnej formie. Webinarium pozwala na jednoczesny aktywny udział w spotkaniu od kilku do nawet kilkuset osób. Zobacz jak aktywnie może przebiegać spotkanie ponad 230 osób.

Webinarium umożliwia publiczności bardzo bezpośrednią formę kontaktu z ekspertem – zazwyczaj można zadać ekspertowi pytanie za pośrednictwem otwartego okna czatu, technicznie możliwe jest także głosowe włączenie się w rozmowę osób uczestniczących w spotkaniu.

Bardzo dużym plusem jest fakt, że udział w webinarium ze strony uczestników oraz ekspertów nie wymaga instalacji żadnego specyficznego oprogramowania – oprogramowanie jest dostępne bezpośrednio przez przeglądarkę internetową. Webinarium jest formą krótką – trwa od 60 do 90 minut – wynika to z faktu nadawania na żywo i określonych możliwości koncentracji po stronie uczestników.

webinarium to możliwość uczenia się i łatwy kontakt z ekspertem z każdego miejsca na ziemi, pod warunkiem że masz dostęp do Internetu

Webinarium – po co organizuje się webinaria?

 

Firma oferuje wartościową treść, a klient chetnie dzieli się tym ze swoim otoczeniem

strategia marketingowa oparta o wartościowy content

Coraz powszechniejszy i lepszy dostęp do Internetu oraz rozwój mediów społecznościowych zmienia sposób komunikowania się firm i instytucji z klientami. Rozwija się kultura oparta na wiedzy, a stałe podnoszenie swoich umiejętności jest wpisane w czasy, w których żyjemy. W takim otoczeniu rośnie rola marketingu treści (content marketing) – czyli budowania relacji z klientami poprzez udostępnianie im wartościowych treści, a webinarium jest ich znakomitym nośnikiem.
Chcesz wystartować z własnymi  webinariami?

Dowiedz się jak zacząć

blended-learning

Dzisiaj czas spędzony na sali szkoleniowej to jeden z najdroższych sposobów uczenia – musisz wynająć salę, opłacić trenerów, catering, często zapewnić także logistykę typu hotel, przejazd. Dla uczestników to także spory wysiłek logistyczny (dłuższa nieobecność w pracy, dojazd, hotel) i finansowy. Ten drogi czas spędzony na sali szkoleniowej warto wykorzystać przede wszystkim na ćwiczenie umiejętności. Ważne treści i wiedzę możesz przekazać uczestnikom za pomocą webinarów przed szkoleniem, a po szkoleniu zorganizować wirtualne spotkanie podsumowujące. To tylko jeden z modeli wykorzystania webinarów w konstruowaniu efektywnych programów szkoleniowych. Chcesz zbudować program szkolenia typu blended-learning?

Dowiedz się jak włączyć webinaria w program szkolenia
Organizacja szkolenia wiąże się w konkretnymi kosztami organizatora i uczestnika, zawsze warto rozważyć co mogę zaoferować uczestnikowi w danej cenie i jak mogę efektywnie wykorzystać czas i posiadane zasoby
Konferencja daje Ci możliwość dotarcia do okreslonej grupy odbiorców, organizując webinaria możesz wielokrotnie zwiększyć zasięg i skutecznie dotrzeć z wartościowa wiedzą do większej liczby osób

miejsce nie ma znaczenia

Szerokie upowszechnianie informacji na temat istotnych zagadnień to jedna z ról jaką mają do odegrania instytucje publiczne i organizacje pozarządowe. Konferencje i spotkania informacyjne są ważne – ale to tylko jeden ze sposobów. Włącz nowe możliwości, docieraj do tych osób, które nie mogą spotkać się z Tobą osobiście (ze względu na koszt dojazdu, termin spotkania) i wyjdź im na przeciw – zorganizuj webinarium i udostępnij jego nagranie w Internecie – w ten sposób “wiedza w pigułce” będzie dostępna z każdego miejsca i każdej porze. Chcesz wielokrotnie poszerzyć publiczność Twojej konferencji?

Dowiedz się jak zorganizować webinarium

spotkania on-line

Dzisiaj często pracujemy metodą projektową, w określonym czasie realizujemy zadanie pracując w zmiennym i interdyscyplinarnym zespole. Coraz częściej taki zespół jest rozproszony, na żywo spotyka się rzadko lub wcale. Sale konferencyjne zmieniają się w wirtualne pokoje spotkań. Czy Twój zespół wykorzystuje w pełni swój potencjał korzystając z narzędzi do zdalnych spotkań? Chcesz lepiej wykorzystać talenty swojego zespołu?

Dowiedz się jak prowadzić efektywne spotkania on-line
postać rozmawia przez telefon i myśli o lepszych rozwiązaniach na współpracę na odległość takich jak konferencje on-line z uzyciem tabletu lub laptopa

Webinarium – zalety

Wydajność kosztowa. Za co płacisz? W zależności od przyjętego modelu opłacasz: dostęp do platformy webinaryjnej w formie abonamentu lub korzystasz z mojego dostępu, eksperta merytorycznego – to z tą osobą spotkają się uczestnicy webinarium, przygotowania, realizację i montaż nagrania. Nie płacisz za: salę szkoleniową/ konferencyjną, catering, hotel, przejazdy, drukowane materiały szkoleniowe.

Wygoda użytkowania – zarówno Ty, zaproszeni eksperci jak i uczestnicy webinarium, możecie umościć się w ulubionym fotelu, z kubkiem herbaty pod ręką i uczestniczyć w wirtualnym spotkaniu z każdego miejsca globu, pod jednym warunkiem – posiadania dostępu do Internetu i linku, prowadzącego do wirtualnego pokoju spotkań.

Dostęp do wartościowych treści mają dokładnie te osoby, na których Ci zależy. Na webinarium możesz zaprosić szerokie grono uczestników zachęcając ich także do dzielenia się informacją o spotkaniu ze znajomymi. Chcesz zorganizować webinarium tylko dla wybranej grupy? Nic prostszego, wysyłasz link dostępu tylko do konkretnych osób. Chcesz mieć pewność, że link zostanie wykorzystany zgodnie z Twoją intencją – możesz skorzystać z opcji nadawania indywidualnych haseł dostępu. Spotykaj i komunikuj się z tymi, którzy są dla Ciebie ważni.

Możliwość realizacji spotkań dużych grup. Możesz zaprosić do wirtualnego pokoju spotkań 50, 100 lub nawet 500 osób, a do tego utrzymać bardzo wysoki stopień interakcji pomiędzy uczestnikami oraz między uczestnikami, a ekspertem. Wszystko to dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, prowadzeniu i wykorzystywaniu narzędzi do interakcji, takich jak czat, ankiety na żywo czy wspólna praca na białej tablicy. Zobacz jak aktywnie może przebiegać spotkanie ponad 230 osób.

Możliwość zadawania pytań. Nieoceniona! Zazwyczaj w programie webinarium przewidziany jest czas na sesję pytań i odpowiedzi. W trakcie webinarium uczestnicy mogą zadawać pytania ekspertowi na żywo – poprzez czat lub opcję głosową i usłyszeć na żywo odpowiedzi. Sięgnięcie tu i teraz do wiedzy i doświadczenia eksperta – bezcenne!

Opcja nagrania i udostępniania treści. Webinarium można bez trudu nagrać. Potem tylko odpowiedni montaż i wartościowy materiał jest gotowy do udostępniania w Internecie i mediach społecznościowych. Dzięki temu możesz dotrzeć z informacją do kolejnych osób zainteresowanych tym, co masz do przekazania i budować swój zasób wartościowych treści.

Ani czas ani miejsce nie są ograniczeniem. Webinarium można organizować w porach najbardziej dogodnych dla Twojej grupy docelowej. Zaproszeni eksperci mogą „nadawać” praktycznie z każdego miejsca globu, co więcej – uczestnicy biorą udział w takim wydarzeniu tak, jak jest im wygodnie – w domu, w biurze, w podróży, przez komputer, laptop, smartfon lub tablet. Wszystkim jest wygodnie.

Nawet siedząc na plaży możesz uczestniczyć w webinarium, które Cię interesuje, wystarczy, że masz dostęp do tabletu lub smartfona i Internetu

Webinarium – kto powinien organizować?

Instytucje publiczne – by docierać ze swoim przekazem do szerszego grona odbiorców.

Biznes – by budować zaangażowane grono odbiorców swoich usług.

Organizacje pozarządowe – by efektywniej edukować.

I wszyscy, którzy chcą prowadzić nowoczesny marketing. Wszyscy, którzy chcą wykorzystywać możliwości Internetu i przekraczać ograniczenia geograficzne, by włączać do swoich działań osoby spoza dużych ośrodków miejskich, dla których dojazd na konferencje, spotkania lub szkolenia bywa niemożliwy.

Zorganizuj ze mną swój pierwszy webinar. Zobacz jak to wygląda.

 

PRZED WEBINARIUM
  • Analizuję Twoje potrzeby – wynikiem tego jest ustalenie celu i charakteru webinarium (edukacyjne, marketingowe, mix), planowana liczba uczestników i dobór metody (np.: może być w stylu „100 pytań do”, wykład z opcją pytań na koniec, etc.), kwestie techniczne i sprzętowe.
  • Współpracuję z prelegentem i osobą odpowiedzialną po Twojej stronie za zrealizowanie webinarium – organizuję spotkanie na żywo lub na platformie webinaryjnej, demonstruję możliwości webinarium i oswajam z tym narzędziem, uczę podstawowych zasad prowadzenia spotkania w wirtualnym pokoju
  • Wspólnie z prelegentem tworzę scenariusz angażującego webinarium, przygotowuję atrakcyjną wizualnie prezentację dostosowaną do specyfiki narzędzia i charakteru spotkania online
  • Doradzam w kwestii promocji on-line, po to aby webinarium zgromadziło liczne grono zainteresowanych uczestników
  • W razie potrzeby organizuję próbę generalną.
  • Przygotowuję wirtualny pokój spotkań zgodnie z identyfikacją wizualną marki (wytyczne i akceptacja Klienta).
  • Przeprowadzam wysyłkę zaproszeń, przypomnień, monitoruję liczbę zgłoszeń.
  • Przygotowuję informację dla uczestników o tym jak się dostać do webinarium, jak sprawdzić sprzęt i łącze, etc., którą możesz umieścić na swojej stronie i w materiałach promocyjnych.
  • Organizuję wsparcie techniczne dla uczestników na wypadek kłopotów technicznych z udziałem w webinarium.
W TRAKCIE WEBINARIUM
  • Jestem “dobrym duchem” spotkania – przeprowadzam “techniczną rozgrzewkę” z uczestnikami sprawdzając kwestie techniczne I na zywo zapoznając ich z możliwościami narzędzia.
  • Moderuję webinar – zachęcam uczestników do aktywnego udziału, odpowiadam na czacie na bieżące pytania, wspieram prelegenta, pilnuję czasu i scenariusza, przekazuję pytania od uczestników prelegentom.
  • Nadzoruję kwestie techniczne i gaszę nagłe “techniczne pożary”.
  • W razie potrzeby dostarczam sprzęt (komputery, oświetlenie) lub wynajmuję studio do prowadzenia webinariów (Warszawa).
PO WEBINARIUM
  • Montuję nagranie webinarium i przekazuję Tobie do pełnej dyspozycji.
  • Doradzam w zakresie sposobów udostępniania nagrania (dobre praktyki w zakresie opracowywania treści oraz sposobu dystrybucji.
  • Przygotowuję podsumowanie – statystyki spotkania, dzięki którym dowiesz się ile osób zapisało się na webinar, ile uczestniczyło, jaki był czas uczestnictwa, etc.

Webinarium – wymagania techniczne

Po stronie organizatorów – dostęp do platformy do organizacji webinariów, dostęp do komputera, dostęp do stabilnego łącza internetowego w czasie realizacji webinarium.

Po stronie uczestników – dostęp do komputera (lub tabletu / smartfona z odpowiednią bezpłatną aplikacją), dostęp do Internetu.

Parametry łącza. Przy realizacji zakładającej transmisję dźwięku (głos eksperta + widok slajdów) wymagane jest łączę o przepustowości 512 kbps dla osób prezentujących i 256 kbps dla uczestników. Przy transmisji dźwięk + obraz (prelegent widoczny dla uczestników) wymagane jest łącze 1024 kbps dla prezentera i 512 kbps dla uczestników.

Moja filozofia

Webinarium to przede wszystkim spotkanie, a dopiero potem technologia i cała otoczka „on-line”. Odkąd zajmuję się webinariami, widzę jaki potencjał drzemie w tej formie kontaktu – edukacyjny, informacyjny, zarządczy. Dzisiaj edukacja dostępna na kliknięcie myszki staje się standardem – moją misją jest to, aby uczenie się (oraz innych) poprzez formułę webinarium było dobrym doświadczeniem. Takim, które zachęca do odkrywania świata edukacji on-line.

Zrealizowałam ponad setkę webinariów dla organizacji pozarządowych i biznesu. Każde kolejne to dla mnie fascynujące spotkanie z ciekawym człowiekiem – ekspertką lub ekspertem oraz z ludźmi ze wszystkich zakątków globu, którzy chcą się uczyć, lepiej współpracować, mądrzej działać i tworzą społeczność uczącą się.

Mój zespół

Współpracuję z doświadczonymi moderatorkami i edukatorami, którzy oprócz znajomości zagadnień technicznych, są po prostu świetnymi ludźmi. Z refleksem, uśmiechem i w naturalny sposób potrafią komunikować się z wymagającą publicznością webinariów. Dzięki temu mogę bez trudu zrealizować wymagające dużego zaangażowania czasowego cykle webinariów.

Dowiedz się, co inni mówią o współpracy ze mną.

Dorota wprowadziła mnie w świat webinariów, przeprowadziła webinarium próbne oraz solidnie przygotowała mnie do jego zrealizowania. Co chyba najważniejsze, przekonała mnie, że to ciekawe narzędzie edukacyjne oraz dodała wiary w siebie i odwagi do podjęcia tej próby.

Daniel Lichota

trener, coach

Webinarium Dorota traktuje jako narzędzie, które pozwala ludziom być razem, uczyć się, przeżywać wirtualne przygody.

Marta Henzler

animatorka, trenerka, superwizorka, , na co dzień związana ze Stowarzyszeniem BORIS

Facebook